Iran Body Count

This space has been created to show the violence and deliberate killing of people in Iran after the presidential elections on the 12th of June 2009. Principally it is dedicated to the victims of shootings and people tortured to death in detention centres. If you have any information on these cases, please send them to iranbodycount@gmail.com. If you do not wish, we will not publish names and sensitive details.

این وبلاگ به منظور نشان دادن گوشه ای از خشونت و کشتار حکومت غاصب جمهوری اسلامی در دوره انتخابات است ۲۲ ذخرداد مخصوصا برای قربانیان بعد انتخابات و کسانی که در تیر اندازی ها به صورت رحشیانه ای از دست رفتند نظرات خود را می توانید به این آدرس ارسال کنید و کسنی که مایل به چاپ مشغخصات خود هستند بی نام و نشان چاپ می شوند از حضور گرم شما سپاسگزاریم
iranbodycount@gmail.com.

7/20/2009

Some more exact information about several victims in Persian

جان باختگان غير نظامي

به دليل شرايط امنيتي و ممعانت دولت از گردش آزاد اطلاعات و همچنين گستردگي بي سابقه نقض حقوق بشر در ايران در طي روزهاي اخير، عملا امکان ارائه ليست و آماري جامع و مستدل در خصوص جان باختگان وقايع اخير وجود ندارد، اما منابع دولتي بر اساس اعلامهاي مختلف حداکثر جان باختگان را 20 شهروند و 8 شبه نظامي(بسيجي) عنوان داشته اند اما منابع غيردولتي اين آمار را تا 210 شهروند عنوان مي نمايند.

اکثر خانواده هاي جان باختگان براي برگزاري مراسم ترحيم و تدفين با محدوديتهاي عديده اي از سوي نهادهاي امنيتي روبه شدند و در بعضي از موارد گزارش شده است براي تحويل دادن جسد از خانواده هاي داغدار طلب پول شده بوده است. دولت و نهادهاي مربوطه براي پيگرد عوامل دخيل در کشتار مردم بي دفاع اقدام مثبتي را سامان ندادند و کشته شدگان را اغتشاشگر خواندند

تعدادي از اسامي جان باختگان به شرح ذيل است :

1. حسين طهماسبي، 25 ساله در جريان تجمعات اعتراضي روز دوشنبه 25 خرداد ماه در خيابان نوبهار كرمانشاه مورد حمله‌ي مأموران مسلح وابسته به دولت قرار گرفته و در اثر ضربات وارده جان خود را از دست داد.

2. بهمن جنابي 20 ساله، شاغل در مغازه نصب و تعميرات شوفاژ - تهران

3. مهدي کرمي 25 ساله، 25 خردادماه، محل فوت تقاطع جنت آباد وخيابان کاشاني، اصابت گلوله به گلو.

4. ندا آقا سلطان، 27 ساله، دانشجوي فلسفه، 30 خردادماه، محل فوت خيابان کارگر شمالي، تقاطع خيابان شهيد صالحي و کوچه خسروي، به دليل اصابت گلوله نيروهاي لباس شخصي به قلب.

5. ناصر اميرنژاد، 26 ساله، اهل ياسوج، دانشجوي دانشگاه آزاد اسلامي واحد علوم و تحقيقات تهران در رشته هوا - فضا، تاريخ 25 خردادماه در ابتداي خيابان محمد علي جناح در تيراندازي نيروهاي بسيج به قتل رسيد.

6. فاطمه رجب پور، 38 ساله ، به قتل رسيده در تاريخ 25 خردادماه در خيابان محمدعلي جناح.

7. سرور برومند، 58 ساله، به قتل رسيده در تاريخ 25 خردادماه در خيابان محمدعلي جناح.

8. محمد حسين برزگر 25 ساله ديپلم شغل آزاد به دليل اصابت گلوله به سر در تاريخ چهارشنبه 27 خرداد در ميدان هفت تير جان باخت و در يكشنبه 31 خرداد بعد از تعهد گرفتن از خانواده در قطعه 302 به خاك سپرده شد

9. سيد رضا طباطبايي 30 ساله ليسانس حسابداري ، كارمند به دليل اصابت گلوله به سر در 30 خرداد در خيابان آذربايجان جان باخت و چهارشنبه 3 تير بعد از تعهد گرفتن از خانواده در قطعه 259 به خاك سپرده شد.

10. ايمان هاشمي 27 ساله شغل آزاد به دليل اصابت گلوله به چشم شنبه 30 خرداد در خيابان آزادي جان باخت و چهارشنبه 3 تير در قطعه 259 به خاك سپرده شد

11.. پريسا كلي 25 ساله فارغ التحصيل رشته ادبيات به دليل اصابت گلوله به گردن در يكشنبه 31 خرداد در بلوار كشاورز جان باخت و سه شنبه 2 تير در قطعه 259 به خاك سپرده شد

12. محسن حدادي 24 ساله برنامه نويس كامپيوتر شنبه 30 خرداد به دليل اصابت گلوله بر پيشاني در خيابان نصرت جان باخت و سه شنبه 2 تير در قطعه 262 به خاك سپرده شد.

13. محمد نيكزادي 22 ساله فارغ التحصيل عمران در سه شنبه 26 خرداد به دليل اصابت گلوله به سينه در ميدان ونك جان باخت و شنبه 30 خرداد در قطعه 257 به خاك سپرده شد.

14. علي شاهدي 24 ساله بعد از دستگيري و انتقال به كلانتري در تهرانپارس يكشنبه 31 خرداد به دلايل نامعلوم در كلانتري جان باخت پزشكي قانوني علت مرگ وي را نامشخص اعلام كرده اما خانواده وي معتقدند به علت ضربات باتوم در كلانتري به قتل رسيده است، وي 4 تير در قطعه 257 به خاك سپرده شد.

15. واحد اكبري 34 ساله شغل ازاد و متاهل داراي يك دختر 3 ساله در شنبه 30 خرداد به دليل اصابت گلوله به پهلو در خيابان ونك جان باخت و سه شنبه 2 تير در قطعه 261 به خاك سپرده شد.

16. ابوالفضل عبدالهي 21 ساله فوق ديپلم برق 30 خرداد در مقابل دانشگاه صنعتي شريف به دليل اصابت گلوله به پشت سرجان باخت و سه شنبه 2 تير در قطعه 248 به خاك سپرده شد.

17. سالار طهماسبي 27 ساله دانشجوي كارشناسي مديريت بازرگاني رشت شنبه 30 خرداد در خيابان جمهوري به دليل اصابت گلوله به پيشاني جان باخت ودوشنبه 2 تير در قطعه 254 به خاك سپرده شد.

18. فهيمه سلحشور 25 ساله ديپلم يكشنبه 24 خرداد به دليل اصابت باتوم به سر و خونريزي داخلي در ميدان ولي عصر بعد از انتقال به بيمارستان در تاريخ 25 خرداد جان باخت و 27 خرداد در قطعه 266 به خاك سپرده شد.

19. وحيد رضا طباطبايي 29 ساله ليسانس زبان انگليسي چهارشنبه 3 تير در بهارستان به دليل اصابت گلوله به سر جان باخت و 6 تير در قطعه 308 به خاك سپرده شد.

20. كيانوش آسا دانشجوي ترم آخر كارشناسي ارشد رشته‌ي پتروشيمي و از نخبگان دانشگاه علم و صنعت ايران در جريان تظاهرات روز دوشنبه 25 خرداد ماه ميدان آزادي تهران در اثر اصابت گلوله توسط افراد موسوم به لباس شخصي جان خود را از دست داد، وي پس از انتقال به کرمانشاه در آن شهر دفن شد.

21. اشکان سهرابي، نوجوان 18 ساله، دانش آموز، شنبه 30 خرداد ماه بر اثر اصابت گلوله اي که از سوي نيروهاي امنيتي و بسيج شليک شد، در گذشت. محل جان باختن وي حدفاصل تقاطع رودکي وسرسبيل بود.

22. فرزاد جشني فرزند سيد جافر ، اهل آبدانان از توابع استان ايلام، محل جان باختن تهران، 30 خردادماه

23. مصطفي غنيان دانشجوي مقطع کارشناسي ارشد دانشگاه تهران، اهل مشهد، زمان فوت 25 خردادماه در کوي دانشگاه تهران به وسيله نيروهاي لباس شخصي.

24. نادر ناصري، 30 خردادماه، خيابان خوش، محل دفن بابل

25. مسعود خسروي، 25 خردادماه، ميدان آزادي، مدفون در بهشت زهرا

26. مسعود هاشم زاده، 30 خرداد ماه ، تهران، محل دفن شمال کشور

27. ايمان نمازي دانشجوي رشته عمران دانشگاه تهران، 25 خردادماه ، کوي دانشگاه

28. كاوه علي پور، 19 ساله، شنبه 30 خردادماه ، تهران

29. اسامي شش شهروند جان باخته ديگر عبارت است از شيلر خضري، ميدان بهارستان، مبينا احترامي و فاطمه براتي و آقايان کسري شرفي، کامبيز شعاعي و محسن ايماني، کوي دانشگاه 25 خردادماه (نيازمند منابع بيشتر)

source: http://chrr.us/spip.php?article4453

1 comment: