Iran Body Count

This space has been created to show the violence and deliberate killing of people in Iran after the presidential elections on the 12th of June 2009. Principally it is dedicated to the victims of shootings and people tortured to death in detention centres. If you have any information on these cases, please send them to iranbodycount@gmail.com. If you do not wish, we will not publish names and sensitive details.

این وبلاگ به منظور نشان دادن گوشه ای از خشونت و کشتار حکومت غاصب جمهوری اسلامی در دوره انتخابات است ۲۲ ذخرداد مخصوصا برای قربانیان بعد انتخابات و کسانی که در تیر اندازی ها به صورت رحشیانه ای از دست رفتند نظرات خود را می توانید به این آدرس ارسال کنید و کسنی که مایل به چاپ مشغخصات خود هستند بی نام و نشان چاپ می شوند از حضور گرم شما سپاسگزاریم
iranbodycount@gmail.com.

7/29/2009

لیست جديد جان باختگان و داستانشان

١- ندا صالحی آقا سلطان، ( بهمن ٣٠ ٢٠ ژوئن ٢٠٠٩ ) در محلهٔ امیر آباد تهران (خیابان کارگر شمالی،
تقاطع خیابان صالحی و کوچهٔ خسروی) به ضرب گلوله کشته شد. انتشار فیلم کوتاهی از لحظات جان سپردن وی بازتابها فراوانی در رسانه های جهان به دنبال داشت. محل دفن: بهشت زهرا قطعه ٢۵٧ ردیف ۴١ شماره ٣٢
٢- اشکان سهرابی، ١٨ ساله،دانش آموز(پشت کنکوری)، محل فوت : تقاطع بوستان سعدی و رودکی (سلسبیل). وی به گواه شاهدان توسط نیروهای لباس شخصی در حین تظاهرات علیه جمهوری اسلامی به ضرب گلوله به قتل رسید.محل دفن: قطعه ٢۵٧ بهشت زهرا ردیف ۵٠ شماره ١٩
٣- بهمن جنابی ٢٠ ساله، شاغل در مغازه نصب و تعمیرات شوفاژ. وی به گواه شاهدان توسط نیروهای لباس شخصی در حین تظاهرات علیه جمهوری اسلامی به ضرب گلوله به قتل رسید.
۴- حسین طهماسبی جوان ٢۵ ساله می باشد كه در جریان تجمعات اعتراضی روز دوشنبه ٢۵ خرداد ماه در خیابان نوبهار كرمانشاه مورد حمله ی مأموران مسلح وابسته به دولت قرار گرفته و در اثر ضربات وارده به قتل رسیده است. حسین طهماسبی بر اثر ضربات متعدد باتوم و اصابت این ضربات به سر توسط نیروهای انتظامی جمهوری اسلامی کشته شد.
حسین به هیچیک از کاندیداها رأی نداده بود و آن روز برای اعتراض به خفقان و » یکی از دوستان حسین می گوید صدها تن از مردم از نزدیک شاهد مرگ وی بودند. «. استبداد جمهوری اسلامی به خیابان آمده بود
۵- کیانوش آسا، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته مهندسی شیمی در دانشگاه علم و صنعت ایران بود. او در جریان تظاهرات روز دوشنبه ٢۵ خرداد ١٣٨٨ در میدان آزادی تهران ناپدید شد و روز ٣ تیر ماه ١٣٨٨ در حالیکه تمام بدن او به علت ضربه های باتوم کبود شده بود، در سردخانه پزشکی قانونی تهران توسط خانواده اش شناسایی شد. پیکر کیانوش در شهر کرمانشاه به خاک سپرده شد. مراسمی به مناسبت یادبود این جان باخته در دانشگاه علم و صنعت ایران در ٧ تیر با وجود تهدید گسترده مسئولان دانشگاه و وزارت اطلاعات برگزار شد.
۶- مهدی کرمی، مهدی کرمی ٢۵ ساله که در ٢۵ خرداد در تقاطع جنت آباد وخیابان کاشانی در اثر اصابت گلوله به گلو.
٧- مصطفی غنیان ، دانشجوی مهندسی دانشگاه شریف که با تیراندازی نیروهای بسیج به قتل رسید. دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه تهران. شب دوشنبه ٢۵ خرداد کوی دانشگاه تهران. محل دفن: مشهد
٨- ناصر امیر نژاد (متولد: ١٣۶٢ - درگذشت: ٢۵ خرداد ١٣٨٨ ، تهران ) دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی
واحد علوم و تحقیقات تهران در رشته هوا-فضا بود که در جریان راهپیمایی مردم تهران در میدان آزادی (در ابتدای خیابان محمد علی جناح در تیراندازی از ساختمان بسیج) در ٢۵ خرداد ١٣٨٨ کشته شد. پیکر این دانشجو در ٢٩ خرداد ١٣٨٨ در یاسوج تشیع و به خاک سپرده شد.
٩- محمد حسین برزگر ٢۵ ساله، دیپلم شغل آزاد به دلیل اصابت گلوله به سر در تاریخ چهارشنبه ٢٧ خرداد در میدان هفت تیر به جان باخ و در یكشنبه ٣١ خرداد بعد از تعهد گرفتن از خانواده در قطعه ٣٠٢ به خاك سپرده شد.
١٠ - سید رضا طباطبایي ٣٠ ساله لیسانس حسابداري ، كارمند به دلیل اصابت گلوله به سر در ٣٠ خرداد در خیابان آذربایجان به جان باخت و چهارشنبه ٣ تیربعد از تعهد گرفتن از خانواده در قطعه ٢۵٩ به خاك سپرده شد.
١١ - ایمان هاشمي ٢٧ ساله شغل آزاد به دلیل اصابت گلوله به چشم شنبه ٣٠ خرداد در خیابان آزادي جان باخت و چهارشنبه ٣ تیر در قطعه ٢۵٩ به خاك سپرده شد.
١٢ - پریسا كلي ٢۵ ساله فارغ التحصیل رشته ادبیات به دلیل اصابت گلوله به گردن در یكشنبه ٣١ خرداد در بلوار كشاورز جان باخت و سه شنبه ٢ تیر در قطعه ٢۵٩ به خاك سپرده شد
١٣ - محسن حدادي ٢۴ ساله طراح برنامه هاي كامپیوتري شنبه ٣٠ خرداد به دلیل اصابت گلوله بر پیشاني در خیابان نصرت جان باخت و سه شنبه ٢ تیر در قطعه ٢۶٢ به خاك سپرده شد.
١۴ - محمد نیكزادي ٢٢ ساله فارغ التحصیل عمران در سه شنبه ٢۶ خرداد به دلیل اصابت گلوله به سینه در میدان ونك جان باخت و شنبه ٣٠ خرداد در قطعه ٢۵٧ به خاك سپرده شد.
١۵ - علي شاهدي ٢۴ ساله بعد از دستگیري و انتقال به كلانتري در تهرانپارس یكشنبه ٣١ خرداد به دلایل نامعلوم در كلانتري جان باخت پزشكي قانوني علت مرگ وي را نامشخص اعلام كرده اما خانواده وي معتقدند به علت ضربات باتوم در كلانتري جان باخته است. وي ۴ تیردر قطعه ٢۵٧ به خاك سپرده شد.
١۶ - واحد اكبري ٣۴ ساله شغل ازاد و متاهل داراي یك دختر ٣ ساله در شنبه ٣٠ خرداد به دلیل اصابت گلوله به پهلو در خیابان ونك جان باخت و سه شنبه ٢ تیر در قطعه ٢۶١ به خاك سپرده شد.
١٧ - ابوالفضل عبدالهي ٢١ ساله فوق دیپلم برق ٣٠ خرداد در مقابل دانشگاه صنعتي شریف به دلیل اصابت گلوله به پشت سرجان باخت و سه شنبه ٢ تیر در قطعه ٢۴٨ به خاك سپرده شد.
١٨ - سالار طهماسبي ٢٧ ساله دانشجوي كارشناسي مدیریت بازرگاني رشت شنبه ٣٠ خرداد در خیابان جمهوري به دلیل اصابت گلوله به پیشاني جان باخت ودوشنبه ٢ تیر در قطعه ٢۵۴ به خاك سپرده شد.
١٩ -فهیمه سلحشور ٢۵ ساله دیپلم یكشنبه ٢۴ خرداد به دلیل اصابت باتوم به سر و خونریزي داخلي در میدان ولي عصر بعد از انتقال به بیمارستان در تاریخ ٢۵ خرداد جان باخت و ٢٧ خرداد در قطعه ٢۶۶ به خاك سپرده شد.
٢٠ - وحید رضا طباطبایي ٢٩ ساله لیسانس زبان انگلیسي چهارشنبه ٣ تیر در بهارستان به دلیل اصابت گلوله به سر جان باخت و ۶ تیر در قطعه ٣٠٨ به خاك سپرده شد.
٢١ - فرزاد جشنی جوانی ایلامی فرزند سید جعفر، اهل شهرستان آبدانان ایلام، که برای امرار معاش در تهران به سر می برده است، در اثر حمله ی نیروهای رژیم جان خود را از دست داد. پیکر فرزاد با تدابیر امنیتی و با جلوگیری از اطلاع رسانی، در ١٩ ماه ژوئن، در شهر آبدانان به خاک سپرده شد .
٢٢ - شلیر خِضری، دانشجو، اهل شهر پیرانشهر، روز ١۶ ماه ژوئن، به هنگام حمله و یورش نیروهای رژیم به دانشگاه تهران، جان خود را از دست داده است. پیکر شلیر در شهر پیرانشهر، از سوی خانواده اش به خاک سپرده می شود.
٢٣ - یعقوب بروایه، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته تئاتر در دانشکده هنر ومعماری دانشگاه تهران، روز چهارم تیر ماه توسط نیروهای بسیج از بام مسجد لولاگر مورد اصابت گلوله قرار گرفت، از ناحیه سر مجروح شد و بلافاصله توسط دوستانش به بیمارستان لقمان انتقال یافت اما به رغم تلاش پزشکان برای جان وی، در نهایت دچار مرگ مغزی شد و به شهادت رسید. یعقوب بروایه فرزند دوم یک خانواده پنج نفری و اهل اهواز بود. وی متولد تیرماه ١٣۶١ بوده و در هنگام مرگ تنها ٢٧ سال سن داشت.به نوشته برخی سایت های خبری یعقوب بروایه که در کنترل کامل مامورین تحت مداوا
قرار داشت، از این حادثه جان سالم به در نبرد. او تنها دقایقی پیش از مرگ چشم گشود، دستان مادرش را گرفت و زیر لب گفت: مادر من برای آزادی کشته شدم.... و چشم فروبست. گفته میشود ماموران امنیتی پیکر بی جان یعقوب را تحویل گرفتند و به محل نامعلومی بردند و سرانجام بعد از ٤٨ ساعت به خانواده او اطلاع دادند جسد یعقوب به خاک سپرده شده است. ماموران
از خانواده او تعهد گرفته اند که از هرگونه اطلاع رسانی و برگزاری مراسم برای او خودداری کنند.
٢۴ - کاوه علی پور، ١٩ ساله، شنبه ٣٠ خردادماه در تهران به قتل رسید. بنا به گزارش وال استریت ژورنال: حکومت برای پس دادن جنازه کاوه علی پور معادل ٣٠٠٠ دلار پول گلوله از خانواده اش خواسته است!
٢۵ - سعید عباسی فر گلچی، ٢۴ ساله، فروشنده کیف و کفش، کسبه ساکن خیابان رودکی (سرسبیل)، مجرد، هویت یکی دیگر از جان باختگان اعتراضات روز شنبه در تهران است. سعید در خیابان رودکی تقاطع بوستان سعدی مقابل بانک پاسارگاد مورد اثابت گلوله قرار گرفته و جان میسپارد. وی کارگر کقش آرام در خیابان رودکی جنوب خیابان دامپزشکی بوده است ویدئویی از پیکر بی جان وی را اینجا مشاهده نمایید. در ٢٠ جون در خیابان رودکی به قتل رسید.
٢۶ - مبینا احترامی، دانشجوی بهبهانی دانشگاه تهران در جریان حمله انصار حزب الله و لباس شخصی ها به کوی دانشگاه در شامگاه ٢۴ خرداد مورد حمله وضرب و شتم قرار گرفته و جان خود را از دست داد. بهبهان شنبه ٣٠ خرداد در سوگ مبینا نشست و خانواده داغدارش را یاری نمود. مادر مبینا دیروز در میان ضجه هایی جانسوز گناه کشته شدن عزیز خود را از مسئولان می پرسید و از مردم می خواست نگذارند خون عزیزش اینگونه پایمال شود. منبع دفتر تحکیم وحدت
٢٧ - فاطمه براتی، در جریان حمله انصار حزب الله و لباس شخصی ها به کوی دانشگاه در شامگاه ٢۴ خرداد مورد حمله وضرب و شتم قرار گرفته و جان خود را ازدست داد. گفته میشود پیکر این دانشجویان بدون اطلاع به خانواده ایشان و مخفیانه در گورستان بهشت زهرای تهران به خاک سپرده شدند. منبع دفتر تحکیم وحدت
٢٨ - کسری شرفی، در جریان حمله انصار حزب الله و لباس شخصی ها به کوی دانشگاه در شامگاه ٢۴ خرداد مورد حمله وضرب و شتم قرار گرفته جان خود را از دست داد. گفته میشود پیکر این دانشجو بدون اطلاع به خانواده ایشان و مخفیانه در گورستان بهشت زهرای تهران به خاک سپرده شده است. منبع دفتر تحکیم وحدت
٢٩ - کامبیز شعاعی، در جریان حمله انصار حزب الله و لباس شخصی ها به کوی دانشگاه در شامگاه ٢۴ خرداد مورد حمله وضرب و شتم قرار گرفته و جان خود را از دست داد. گفته میشود پیکر این دانشجو بدون اطلاع به خانواده ایشان و مخفیانه در گورستان بهشت زهرای تهران به خاک سپرده شده است. منبع دفتر تحکیم وحدت
٣٠ - محسن ایمانی، در جریان حمله انصار حزب الله و لباس شخصی ها به کوی دانشگاه در شامگاه ٢۴ خرداد مورد حمله وضرب و شتم قرار گرفته و در این بین جان خود را از دست داد. گفته میشود پیکر این دانشجو بدون اطلاع به خانواده ایشان و مخفیانه در گورستان بهشت زهرای تهران به خاک سپرده شده است. منبع دفتر تحکیم وحدت
٣١ - فاطمه رجب پور ٣٨ ساله که به اتفاق مادرش سرور برومند در جریان تیراندازی نیروهای نظامی به مردم در تاریخ ٢۵ خردادماه در خیابان محمدعلی جناح جان باخت. پدر فاطمه ابراهیم رجب پور می گوید: به کمر و گلوی زن و دخترم تیر زده بودند. وقتی رسیدیم هردو غرق خون بودند. تشخیص پزشکان این است که در همان لحظه اصابت گلوله کشته شده اند.
٣٢ - سرور برومند ۵٨ ساله که به اتفاق دخترش فاطمه رجب پور در جریان تیراندازی نیروهای نظامی به مردم در تاریخ ‌۲۵ خردادماه در خیابان محمدعلی جناح جان باخت. همسرش ابراهیم رجب پور می گوید: به کمر و گلوی زن و دخترم تیر زده بودند. وقتی رسیدیم هردو غرق خون بودند. تشخیص پزشکان این است که در همان لحظه اصابت گلوله کشته شده اند.
٣٣ - علیرضا افتخاری، ٢۴ ساله خبرنگار ابرار اقتصادی. جسد علیرضا افتخاری، که در جریان جنبش اخیر مفقود شده بود؛ بعد از ٢۵ روز بی اطلاعی خانواده اش؛ روز دوشنبه ٢٢ تیر تحویل خانواده اش داده شده است.
٣۴ - احمد نعیم آبادی، او توسط قاتلان گردان ١١٧ عاشورا در میدان آزادی به ضرب گلوله به قتل رسید و جسد وی را روز ٣١ خرداد به خانواده اش تحویل دادند.
٣۵ - نادر ناصری، ٣٠ خردادماه در خیابان خوش جان باخت، محل دفن بابل
٣۶ - مسعود خسروی، در ٢۵ خردادماه در میدان آزادی جان باخت، مدفون در بهشت زهرا
٣٧ - مسعود هاشم زاده، در ٣٠ خرداد ماه در تهران جان باخت، وی به همراه خانواده اش در منطقه ستارخان تهران زندگی میکردند و در همان محل نیز توسط شلیك مستقیم نیروهای نظامی جان باخت اما به علت اینکه به خانواده اجازه دفن در تهران را ندادند, خانواده مجبور به انتقال ایشان به روستای مادریشان در گیلان (روستای ولی آباد خشک بیجار )شدند.
٣٨ - ایمان نمازی دانشجوي رشته عمران دانشگاه تهران، ٢۵ خردادماه ، کوی دانشگاه
٣٩ - سالار قربانی پارام ، ٢٢ ساله، بود در تظاهراتهاي اخیر جان باخت.جمهوری اسلامی علت فوت را تصادف اعلام كرده است.پدر ایشان در میدان انقلاب جنب بانک رفاه مغازه لباس فروشی دارد. در میرداماد مراسمي براي بزرگداشت وی برگزار شد.
۴٠ - حسین طوفان پور درتظاهرات روز ٣٠ خرداد توسط نیروهای امنیتی در خیابان دستگیر شد. بر اساس اظهارات شاهدان عیني مزدوران ابتدا به شدت با چماق به دستش میزنند به شكلي كه دستش كاملا شكسته و از بدن آویزان میشود.سپس با گلوله به سرش شلیك كرده و این جوان را در این تظاهرات به قتل میرسانند. محل دفن حسین درقطعه ٢٣٣ بهشت زهرا ثبت شده است
.از خانواده طوفان پور ٢۴ میلیون تومان پول تیر خواسته اند اما آنها قبول نكرده و به مزدوران گفته اند ما چنین پولي را پرداخت نمیكنیم هر جا خودتون خواستید دفن كنید.
۴١ - تینا سودی، دانشجو، روز شنبه ٣٠ خرداد توسط گلوله اي در میدان انقلاب به قتل میرسد. اما ماموران مزدور به خانواده سودی گفته اند كه اگر مي خواهید جسدش را بگیرید باید بگوئید كه با مرگ طبیعي مرده است.
۴٢ - حسین اخترزند، یکی ازجانباختگان حوادث اخیردراصفهان، محله مسجد لنبان، فردی به نام میباشدکه مجردبوده است ودرعین حال نان آورخانواده وخواهران وبرادرانش بوده است.
۴٣ - جعفر بروایه، استاد دانشگاه چمران اهواز و دانشجوی مقطع دکترای دانشگاه تهران که برای شرکت در امتحانات به تهران رفته بود ٢٨ جون، ٧ تیر در تظاهرات میدان بهارستان شرکت میکند واز ناحیه سرمورد اصابت یک گلوله قرار میگیرد که بعد از آن به یکی از بیمارستانها ی تهران منتقل وقبل از رسیدن به بیمارستان جان میبازد. جسد وی توسط یکی از دوستان وی شناسایی وبه اهواز منتقل وتحویل خانواده وی شد. مراسم دفن جعفر در حضور نیروهای امنیتی رژیم انجام گرفت.
۴۴ - حمید مداح شورچه، دانشجو،ی همراه با گروهی در صحن مسجد گوهرشاد دست به تحصن زد که توسط نیروهای امنیتی دستگیر شد. او در مدت بازداشت تحت شکنجه قرار گرفت تا در روز آزادی وی به دلیل شدت جراحات وارده جان سپرد.پزشکی قانونی علت مرگ وی را خونریزی مغزی اعلام کرده است.گفتنی است مراسم یادبود او روز یکشنبه ١۴ تیر برگزار شد.
۴۵ - مریم مهر آذین ٢۴ ساله در خیابان آزادی با شلیک گلوله جان باخت.
۴۶ - میلاد یزدان پناه ٣٠ سال در خیابان آزادی با شلیک گلوله جان باخت.
۴٧ - حامد بشارتی ٢۶ ساله در خیابان آزادی با شلیک گلوله جان باخت.
۴٨ - بابک سپهر ٣۵ ساله در خیابان آزادی با شلیک گلوله جان باخت.
۴٩ - ندا اسدی
۵٠ - امیر کویری . فارغ التحصیل از دبیرستان تطبیقی تهران
۵١ - فرزاد هشتی
۵٢ - امیر طوفانپور، نیازمند تایید
۵٣ - محمد، ١٢ ساله، (نیازمند تایید)
۵۴ - محرم چگینی قشلاقی فرزند میرزا قلي ٣۴ ساله – قطعه ٢۵۶ بهشت زهرا ردیف ١۴۶ شماره ١٣
۵۵ - محمد حسین فیضی فرزند غلامرضا ٢۶ ساله – لهقطعه ٢۵٧ بهشت زهرا ردیف ٣١ شماره ٢۵
۵۶ - رامین رمضانی فرزند مهدی ٢٠ ساله سرباز وظیفه در درگیری های هفته دوم پس از انتخابات در تهران به قتل میرسد. جنازه ی رامین که چند روز قبل از جان باختن به عنوان مرخصی از محل خدمت سربازی اش به تهران آمده بود، در حالی پس از یک ماه پیگیری به خانواده ی وی تحویل داده شد که سه گلوله پیکر وی را سوراخ کرده بود. والدین رامین حتی در مراسم تدفین فرزند خود نیز مجبور بودند تحت نظارت مأموران عمل کنند. محل دفن قطعه ٢۵٧ بهشت زهرا ردیف ۴۶ شماره ٣٢
۵٧ - سهراب اعرابی ١٩ ساله که در زندان اوین زیر شكنجه جان باخت. سهراب اعرابي ١٩ ساله سال آخر دبیرستان و آماده براي امتحان كنكور در جریان خیزش انقلابی خرداد در ٣٠ خرداد روز شنبه بازداشت و به مكان نامعلومي منتقل مي شود . بعد از پیگیریهاي پي در پي خانواده بخصوص مادرش متوجه مي شوند كه وي در زندان اوین است, مادر این جوان در روز سه شنبه ١۶ تیر با گذاشتن كفالت در دادگاه انقلاب هر روز بعد از ظهر منتظر آزادي فرزند ش بود, با وجود این كه این مادر مي دانست كه فرزندش در زندان اوین است ولي خیلي نگران بود و مي گفت مي ترسم بچه ام را بكشند. این مادر عكسي از فرزندش تهیه كرده بود و به هر زنداني كه آزاد مي شد عكس عزیزش را نشان مي داد و از آنها مي پرسید كه آیا او را مي شناسند و یا در زندان دیده اند؟ او مي گفت به هر كجا و هر كسي مراجعه مي كنم جواب نمي دهند و میگویند صبر كن آزاد میشود. این مادر كارش از صبح تا شب
جلو زندان ماندن شده بود تا اینكه یك دفعه از طرف قاضي مر تضوي خبر آمد كه سهراب اعرابي در زندان درگذشته است. خانواده اش را خبر كنید تا جنازه فرزندشان را تحویل بگیرند........
فیلمي از مادر سهراب اعرابي در جلوي اوین كه عكس فرزندش را به یكي از زندانیان آزاد شده نشان میدهد و از او سراغ ( http://www.youtube.com/watch?v=S_29VjuRaRA) فرزندش را میگیرد
۵٨ - داود صدری، ٢٧ ساله روز ٢۵ خرداد در جریان تظاهرات میلیونی مردم تهران تیر خورده و به بیمارستان امام علی منتقل میشود. روز شنبه ٣١ خرداد خانواده برای آوردن داود به خانه به بیمارستان رفته که مطلع میشوند فرزندشان درگذشته است. روز یکشنبه ١ تیر در قبرستان بهشت شهدای ملارد دن میشود. گزارش شده که مقامات جمهوری اسلامی ٣۵٠ هزار تومن بابت پول تیر و ۶ میلیون هم بابت تحویل تحویل جنازه از خانواده داود درخواست کرده اند. همچنین گزارشات حاکی از آن بوده که به خانواده داود توصیه کرده اند که اعلام کند داود بسیجی بوده و توسط مردم به قتل رسیده است.
۵٩ - آرمان استخری پور، ١٨ ساله از شیراز که در درگیری های چند روز اخیر(زمان مجروح شدن نامعلوم است) شیراز در محله ابیوردی مورد اصابت باتوم قرار گرفته و به کما رفته بود. او که به منزل پیرزنی در حوالی درگیریها پناه برده بود روز دوشنبه ٢٢ تیر جان باخت. علت فوت او مرگ مغزی اعلام شده است. پیکر این عزیز جان باخته سه شنبه ٢٣ تیر برابر با ١۴ جولای در دارالرحمه شیراز به خاک سپرده شد. گفتنی است که پزشک آرمان علت مرگ وی را مرگ مغزی اعلام کرد.
۶٠ - سعید اسماعیلی خان ببین، ٢٣ ساله كه بر اثر وارد شدن ضربه به سرش در حوادث تهران كشته شده است، در شهر خان ببین (استان گلستان) به خاك سپرده شده است. (جزئیات دقیق تر هنوز دریافت نشده است).
۶١ - مهرداد حیدری، روزنامه نگار مشهدی کشته شد ، مهرداد نقدهای تندی بر وزارت اطلاعات و نیروهای امنیتی در روز شنبه ٢٠ تیر نوشته بود و نسبت به فشار بر جوانان برای اعتراف گیری اعتراضات شدیدی کرده بود روز یکشنبه ٢١ تیر به طرز مشکوکی در مشهد به قتل رسید . به گزارش سایتهای انترنتی ، حیدری که پیشتر در روزنامه خراسان فعالیت داشت بنا به دلایلی به هفته نامه نسیم مشهد رفت و در آن نشریه در محیطی استانی به نوشتن پرداخت . وی خرداد ماه ، با دعوت روزنامه
خراسان رضوی به آن روزنامه رفت و در یادداشت های ثابت روزنامه حضوری فعال به هم رساند . مهرداد حیدری در آخرین یادداشت خود ضمن انتقاد از وزارت اطلاعات در کسب اطلاعاتی ساختگی ، این وزرات خانه را محکوم به نداشتن اطلاعاتی کرد که با فشار بر جوانان قصد به دست آوردن آن را دارد .حیدری در این یادداشت ضمن برشمردن نکات منفی جریانات اخیر ایران ، آنها را دستمایه افرادی دانست که همیشه حق به جانب گرفته و بر دفاع از مردم حکایت می کنند.
۶٢ - علی فتحعلیان. محل جان باختن: روبروی مسجد لولاگرمحل سکونت: خیابان رودکی، خیابان شکوفه (خمسه)
۶٣ - ترانه موسوی، دختر جوانی که در تجمع مسجد قبا توسط نیروهای لباس شخصی و بسیجی بازداشت شده بود پس از چند هفته بی خبری سرانجام پیدا شد. از ترانه جز جسد سوخته ای در حوالی قزوین چیزی باقی نمانده است و نیروی انتظامی خانواده او را با تهدید و ارعاب وادار به سکوت کرده اند. ترانه موسوی آخرین بار بنا بر شهادت چند بازداشتی دیگر، آخرین بار در مقر پایگاه بسیج در حین
بازجویی دیده شده است. نیروی بسیجی پس از آن این دختر جوان را از دیگر بازداشتیان جدا کردند و به
او تجاوز جنسی کردند. ترانه موسوی چندین بار و توسط چندین بسیجی به وحشیانه ترین شکل ممکن
مورد تجاوز قرار گرفت. بر اثر شدت جراحات وارده به رحم و مهبل بیهوش شد. بسیجیان که دیدند کار به جای باریک کشیده است بدن نیمه جان او را به بیمارستان امام خمینی کرج بردند به این امید که پارگی ی رحم و مهبل و مقعد او را به سانحه تصادف رانندگی نسبت دهند. در بیمارستان اما با معاینه پزشک معلوم می شود که علت جراحات وارده نه سانحه تصادف بلکه تجاوز جنسی بوده است. نیروهای بسیجی که به شدت سراسیمه و نگران شده بودند با مشورت و هماهنگی مقامات بالاتر خود پیکر نیمه جان و بیهوش ترانه را از بیمارستان خارج می کنند و به کلیه پرسنل بیمارستان دستور اکید می دهند در این باره سکوت کنند و با احدی صحبت نکنند. پرستاری که نمی خواهد نامش فاش شود اما ترانه موسوی را بشناسایی می کند. نیروهای بسیجی او را به یکی از بیابانهای خلوت اطراف قزوین می برند. در همان حال که بی هوش بوده مجدد به او تجاوز می کنند و بعد بر روی تن نیمه جانش بنزین ریخته و او را به آتش می کشند. به امید اینکه کلیه آثار و نشانه های تجاوز را از بین ببرند.
۶۴ - حسن کاظمینی، پدر بزرگ وی به نام علی کاظمینی طی نامه سرگشاده ای به مطبعات نوشته است: چند روز قبل نوه ١٩ ساله ام حسن، به خیابان انقلاب رفت تا به همراه همفكرانش برعلیه حقي كه از كف داده بود، تظاهرات كند. در جمعی كه برای آن مجوز نداده بودند حاضرشد و عواملی به ادعای آنكه تجمع غیرقانونی است با جمعیت حاضر برخورد كردند و حسن دیگربه خانه برنگشت .
۶۵ - آقای معزز ٢٧ ساله یکی از جانباختگانی است که در اعتراضات گسترده و خونین مردم تهران در ٣٠ خرداد ماه شرکت کرده بود. او حوالی میدان آزادی با اصابت گلوله به چشمش جان خود را فدای راه آزادی مردم ایران کرد
۶۶ - محمد کامرانی، طبق گفته خانواده وی، محمد را در حالیکه تقریبا نیمه جان بوده و سراسر بدنش علائم باتوم و شکنجه بوده به تخت بیمارستان بسته بودند تا امکان فرار نداشته باشد . با تلاش خانواده بالاخره می توانند محمد را از بیمارستان لقمان مرخص و بلافاصله به بیمارستان مهر منتقل می کنند اما در آنجا پزشکان متخصص می گویند با توجه به اینکه عقونت تقریبا تمام بدن را فراگرفته امیدی در بهبود نیست و محمد ظرف کمتر از ۳ ساعت در تاریخ ٢۵ تیر جان میبازد.
۶٧ - میثم عبادی، خانواده میثم عبادی از کشته شدن فرزند خود در روز ٢٣ خرداد در فلکه صادقیه تهران خبر دادند.میثم عبادی فرزند عسگر در حالی که از محل کار خود از یک فرش فروشی به خانه بر میگشته در فلکه صادقیه از ناحیه شکم مورد اصابت گلوله قرار گرفته و به علت خونریزی بسیار زیاد در خیابان جان باخته است.پیکر این نوجوان ١٧ ساله بعداز طی مراحل قانونی در بهشت زهرا دفن شده است.
۶٨ - رامین قهرمانی، ساکن محله ی شهرآرا پس از حدود ١۵ روز بازداشت، بلافاصله پس از آزادی در منزل دچار تشنج شده و قبل از رسیدن به بیمارستان، جان باخته است. او به خانواده ی خود گفته بوده که در زندان او را از پا آویزان کرده بودند.
۶٩ - محسن روح ال امینی، روز ١٨ تیر در جریان درگیری های تهران دستگیر شده بود. به خانواده محسن گفته بودند که به زودی محسن را آزاد خواهند کرد. اما چهارشنبه شب ٢٢ جولای برابر با ٣١ تیر به خانواده اش خبر فوت محسن را داده اند. گزارش شده که نیروی انتظامی برای تحویل جسد محسن از خانواده اش درخواست پول کرده اند. جمعه ٢ مرداد برابر ٢۴ جولای مراسم خاکسپاری محسن میباشد.
٧٠ - امیر جوادی فر لنگرودی، ٢۴ ساله دانشجوی دانشگاه آزاد قزوین که در اعتراض های ١٨ تیرماه در محدوده ی امیرآباد توسط لباس شخصي ها مجروح و در بیمارستان بستری بود اما پس از بهبودی به زندان اوین انتقالش دادند. گزارش شده که امیر بر اثر شدت ضرباتی که به سر و صورتش زده بودند بتدریج بینایی اش را از دست داده بود. همچنین در اثر شدت ضربات به دنده هایش دچار خونریزی داخلی جان شده و جان میبازد. بر اساس گزارشات دریافتی امیر در روزی که زندانیان را از کهریزک به اوین می آوردند، در آن فضای تنگ، گرم و در آن هوای خفه کننده و بد ماشین پلیس، تشنج می کند و کم کم از نفس می افتد. ماموران هم بسیار شتاب زده او را از ماشین خارج می کنند و می برند.
٧١ - یوسف صالح، درباره ی او اطلاعات زیادی در دست نیست، تنها برخی از بستگان جان باختگان دیگر تایید کرده اند که یوسف صالح در جریان ناآرامی های پس از انتخابات کشته شده است، اما اطلاعات بیشتری درباره ی او و خانواده اش ندارند.
٧٢ - حسن شاپوری ( دانشجو ) براساس گزارش رسیده از یکی از زدانیان آزاد شده در کهریزک
٧٣ - رضا فتاحی ( دانشجو ) براساس گزارش رسیده از یکی از زدانیان آزاد شده در کهریزک
٧۴ - میلاد .. ،جوانی که توسط صادق یکی از شکنجه گران، شب اول دستگیری اش به باد مشت و لگد گرفته شد و به کما رفت. پس از آن میلاد را با خودشون بردند . ولی دکتر هم بند ما گفت اون از گوش و دهنش خون اومده و متاسفانه مرده. (براساس گزارش رسیده از یکی از زدانیان آزاد شده در کهریزک)
٧۵ - مرتضی سلحشور، (براساس گزارش رسیده از یکی از زدانیان آزاد شده در کهریزک)
٧۶ - مراد آقاسی، (براساس گزارش رسیده از یکی از زدانیان آزاد شده در کهریزک)
٧٧ - محسن انتظامی، (براساس گزارش رسیده از یکی از زدانیان آزاد شده در کهریزک

No comments:

Post a Comment